FORBEDRING ETTER 6 DAGER!

Siden jeg begynte å skrive litt her igjen på mandag, og snakket med en av leserne mine som er blitt bra, følte jeg en inspirasjon til å begynne å takle denne dritten igjen. Jeg VET at jeg kan bli FORT mye bedre, jeg har gjort det flere ganger før, og jeg orker ikke nederlaget av å ha smertefull sex mer.

Så på mandag satte jeg opp denne behandlingsplanen for meg selv:
Mandag: Atropin om morgenen + e-vitamin (oralt), Xylocain 5 % + weladaolje + massasje om kvelden
Tirsdag: Atropin om morgenen, Xylocain 5 % + knipeøvelser om kvelden
Onsdag: Atropin om morgenen + e-vitamin (oralt), Xylocain 5 % om kvelden
Torsdag: Atropin om morgenen, Xylocain 5 % + olje + massasje om kvelden
Fredag: Atropin om morgenen + e-vitamin (oralt), Xylocain 5 % + knipeøvelser om kvelden
Lørdag: Atropin om morgenen, Xylocain 5 % + knipeøvelser om kvelden
Søndag: Atropin om morgenen, Xylocain 5 % + weladaolje + massasje om kvelden

Et par ganger prøvde jeg også å smøre e-vitaminoljen på istedenfor weladaoljen.

Når jeg gjør knipeøvelser stresser jeg ikke så mye med å knipe. Jeg kniper litt av og til, mens jeg ser på en serie jeg liker, men fokuserer i all hovedsak på å kjenne musklene slappe av og slippe taket.

Og i dag hadde jeg sex. Jeg startet altså med behandling på mandag, og hadde sex i dag, på lørdag. 

OG VET DERE HVA ELLER??

Det var smertefritt..! Så smertefritt som det aldri har vært før. Det var smertefritt i begynnelsen til og med, og det har jeg aldri opplevd før. Det pleier alltid å være litt startvansker, selv i mine beste perioder. Riktignok var det litt sviing når vi var ferdige, men det lå kanskje på en 0,5 på smerteskalaen fra 0-10. Jeg har aldri vært på en 0,5 etterpå før. En 1 eller 2 kanskje, men aldri 0,5.

Så ja. Som seg hør og bør, så begynte jeg å gråte. Lettelsen, gleden, nytelsen… Jeg har lengtet og lengtet etter det, men isteden har jeg pleid å møte frustrasjon, smerter og angst. Men ikke denne gangen!!

Jeg tror også det at jeg hadde visualisert et fullstendig smertefritt samleie på forhånd kan ha hatt en effekt. Jeg gjorde det ikke bevisst med tanke på behandling, men mens jeg har drevet med oljer og kremer på kvelden, har jeg av og til tenkt på resultatet jeg ønsker meg. Da har det handlet om smertefri start og smertefri sex hvor jeg faktisk kan be ham om å gå hardere, dypere. Og det fikk jeg denne gangen…

Jeg er så lykkelig, og kunne nesten ikke vente med å dele det med dere!!! Nå kan jeg ikke stoppe. Jeg kan ikke gi opp dette her på grunn av latskap?? Nei, nå gjelder det å holde det gående til jeg blir helt, 100 % bra. Med dere og kjæresten min sin støtte håper jeg at jeg kan klare det.

Vær så snill og oppdater meg på hvordan det går med dere, og prøv gjerne min behandling også! Jeg vil vite om det kan ha effekt for fler… 🙂

13 thoughts on “FORBEDRING ETTER 6 DAGER!

  1. Å, så gøy!! 😀 Håper du blir helt frisk – for godt 🙂

    Meg og samboeren har nesten ikke hatt penetrerende sex på noen måneder.. Pga dette ville jeg ta fatt i problemet igjen, og bestemte meg for å prøve å slutte på p-pillene og smøre meg med Ovesterin østrogenkrem. Dette hadde jeg egentlig tenkt å gjøre noen måneder, men fikk selvfølgelig urinveisinfeksjon IGJEN etter en liten uke… Ble satt på ny antibiotika-kur, og er ferdig med den nå men tror allikevel ikke jeg er frisk :/

    Det er allikevel en positiv slutt på dette innlegget! Igår hadde jeg så lyst til å prøve at jeg overbeviste samboeren om at det sikkert kom til å gå bra hvis vi tok det rolig og han brukte god tid på å gjøre meg “klar”, haha 😀 Så etter mye forspill og bruk av kondom og glidemiddel, GIKK DET BRA! 😀 gjorde vondt til å begynne med – føler at smerten har spredt seg fra den begynte litt inni skjeden til området utenfor også, men etter noen sekunder med å bli vant til å ha ham der gjorde det ikke vondt! Var så utrolig gøy! 😀

    Etterpå forventet jeg å få kjempevondt (følte meg jo LITT sår under samleiet – så trodde det skulle verke som FY etterpå, det pleier det gjøre. Når jeg tisser pleier det være som å tisse på et sår) men det gjorde så utrolig lite vondt! Så det var helt fantastisk 😀

    Kanskje jeg skulle prøve det dere gjør også, siden det fungerer så bra for dere 😀 Eneste er at jeg som fattig student ikke syns det virker fristende å bruke så mye penger på alle disse kremene, spesielt ikke den atropinkremen til 900 kr😄 men hvis opplegget virker er det jo verdt det! Er bare for vant med å betale i dyre dommer for kremer som har null effekt.. 🙂

    Det var mitt superlange innlegg! Håper alle dere blir friske fort, masse lykke til både lesere og Monireb 🙂

    • SÅ GØY! 😀 Jeg tror det er kjempeviktig med et godt samarbeid med kjæresten. Vi trenger nok litt mer “klargjøring” enn selv den gjennomsnittlige jente.. 😉

      Det du har opplevd nå er en kjempegod start, og et godt utgangspunkt for å jobbe videre! Jeg synes ofte det er lettere å jobbe med vestibulitten når jeg også kjenner forbedring, enn når jeg er helt på bunn..

      Neste gang du har sex, husk å tenke på gleden du følte etter denne gangen 🙂 Og vær trygg på at du kan få det til igjen!

      Skjønner veldig godt at du ikke vil bruke så mye penger på kremer osv.. Mange bruker jo Xylocain som en bedøvende krem, og den er mye billigere enn Atropin. Men så kan jeg også sverge på at Atropin fungerer veldig bra. Kanskje fordi den er fetere og man bruker den i større mengder enn Xylocain? Jeg vet ikke. Men for meg er det et bedre alternativ enn for eksempel operasjon eller botox eller å slutte å ha sex med kjæresten. Så det er jo verdt det. Kanskje foreldrene dine kan hjelpe deg? De vil som oftest ikke at man ikke skal ha råd til medisiner bare fordi man er fattig student… 🙂 Det er lov å prøve.

      Du kunne jo også prøvd Xylocain og Weladaolje og e-vitaminer, og se om det holder?

      Håper du blir frisk fort også! Og husk å gi meg oppdateringer 😉

  2. Åja forresten! Ble litt random når jeg ikke forklarte hvorfor jeg skulle teste å slutte på pillene + østrogenkrem 🙂 leste på kvinneguiden sitt forum at det hadde gjort ei jente helt frisk 🙂 var kjæresten hennes som hadde undersøkt på nettet og funnet en side som forklarte at det var ulike typer vestibulitt, og at det derfor ikke var kun en kur som fungere på alle personer.. En av disse typene hadde da vært at p-piller hadde ført til en hormonubalanse eller noe slikt..

    Her er linken til siden:
    http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=182817&page=48

    Er brukeren som heter Windkin som har skrevet innlegget 🙂

    • Veldig interessant det der med p-pillene. Jeg for min del tror liksom ikke det har noe å si for meg, rett og slett fordi jeg hadde vondt mange ganger før jeg i det hele tatt begynte med prevensjon (jeg startet med p-ring).

      Men at det er ulike typer vestibulitt tror jeg fullstendig på. Jeg tror det er derfor det er så vanskelig for legene å forstå vestibulitt. Den samme behandlingen passer ikke alltid for alle, og grunnen til at man har det er ofte forskjellig.. Man må bare lære seg å høre på sin egen kropp. Placebo er jo bevist til å ha en stor effekt, så hvis du tror på din behandlingsplan tror jeg også du kommer langt!

      • Jeg hadde heller ikke noe tro på å slutte med p-piller, og doktoren min trodde heller ikke det skulle ha noe å si, siden jeg også hadde opplevd smerter lenge før jeg begynte.. Men nå, ett år etter jeg fikk diagnosen og to år etter plagene begynte, bestemte jeg meg altså for å slutte.

        Og til nå har det fått en overraskende positiv effekt! Føler på en måte jeg er blitt dratt tilbake til starten sv forholdet, da det kun svidde LITT. Og jeg er utrolig fornøyd med litt, iforhold til å ikke kunne gjennomføre noe i det hele tatt 🙂 men nå vet jeg ikke ennå om det er pga p-pillene eller helt tilfeldig 🙂

        østrogen-kremen har jeg sluttet med; vet ikke helt om jeg tror på den. De p-pillene jeg tok skulle jo være så bra nettopp fordi de inneholdt lite østrogen (mercilon), så skjønner ikke helt hvordan det skal være positivt å proppe meg full av østrogen 🙂 Selv om jeg ikke begynte med p-piller før etter smertene, så tok jeg flere ganger angrepiller; hvis det er pillene som er problemet så kanskje det var disse som startet det hele?

        Tusen takk for at du tar deg tid til å svare, setter pris på dine tilbakemeldinger og råd! Er helt enig med at motivasjonen er større når jeg har hatt en positiv opplevelse! Helt fantastisk 😀

        Dessverre er det oppstått noe litt mer negativt i det siste også.. Leverte inn etterkontroll på urinveisinfeksjonen, og denne viste at jeg var frisk :/ noe jeg ikke føler meg. Det kjennes ut som om jeg må tisse selv om jeg ikke må det, når jeg trykker på nederste del av magen er det ubehagelig/vondt, som om jeg skulle være ordentlig tissetrengt, og flere ganger nå har jeg problemer med å sitte lenge stille fordi jeg opplever ubehag fra underlivet, mest i nærheten av urinrøret tror jeg, men syns det er rundt skjeden også :/ Vurderte om det kunne være bakteriell vaginose, det har jeg nemlig hatt før, men det pleier ikke å gjøre vondt! Og vil helst ikke stresse med å få time til gynekolog igjen.. Så vurderte jeg muligheten for om det kunne være sopp, kjøpte tilogmed canesten vagitorie og krem på apoteket idag, men er usikker på om jeg tør å bruke den.. Har hørt så mye negativt om vestibulitt og canesten, i tillegg til at det i bruksanvisningen står at bruk av legemiddelet kan føre til kontakteksem – som ikke høres bra ut når man har vestibulitt. Har aldri hatt sopp før; men dette KLØR ikke, er mer ubehagelig og litt vondt, noe som får meg til å tvile enda mer.

        Skal snart ha mensen for første gang siden jeg sluttet med pillene, kanskje det kan være en årsak? Samtidig er det også grunnen til at jeg vil bruke canesten fort, i tilfelle jeg har sopp! Vil jo ikke gå en hel uke og være plaget fordi jeg ikke rakk å bruke den før mensen 🙂

        Uff, nå ble det mye skrift igjen! Når jeg leser gjennom virker det jo som om jeg har et forferdelig liv, men jeg har det jo egentlig veldig bra! 😀 skal til urolog snart også, så håper de kan gi meg svar på hvorfor jeg får uvi om og om igjen.. 😀

        Ellers må jeg si meg enig i at foreldrene mine nok vil hjelpe meg økonomisk hvis jeg spør, men syns fortsatt det er et litt ubehagelig tema, selv om de (eller; mamma) fikk vite det samtidig som jeg fikk diagnosen 🙂 vi får se. Hvis jeg ikke blir bedre vil jeg nok uansett prøve de kremene deres! Xylocain har jeg massevis av, og brukte det ganske ofte. Følte det hjalp å dempe symptomene der og da, men i lengden innbildte jeg meg at den gjorde det verre :/

        Nå skal jeg lese videre i bloggen din, ser du har lagt ut et nytt innlegg 🙂 alltid kjekt å høre fra deg – og håper fortsatt du skal bli frisk i en fei! 😀

      • For det første; Skriv så mye du vil! Jeg leser alt med stor interesse 🙂

        Når det gjelder p-piller… Avgjørelsen er jo veldig vanskelig, spesielt for jenter med kjærester, og jenter som faktisk kan gjennomføre penetrerende sex..

        Mitt standpunkt på det hele har egentlig fra starten av vært at jeg trenger å bli frisk på min måte, på mine premisser. For jeg har tidlig skjønt at det finnes uendelig mange teorier på hvordan man kan bli frisk fra vestibulitt. Så jeg bestemte meg for å ikke prøve å bli frisk med en metode som går ut over livskvaliteten min.

        Jeg fikk for eksempel foreslått å begynne med lav-karbo. Det er ikke aktuelt. Noen slutter også å spise sukker fullstendig. Det er heller ikke aktuelt for meg. Heller ikke er det aktuelt å slutte med p-piller egentlig. Jeg vil ikke bli gravid, jeg vil ha sex og jeg vil ikke bruke kondom. Så da har jeg ingen andre muligheter egentlig.

        Jeg innser at jeg kanskje er vrien.. Hvis det kan gjøre deg frisk – hvorfor ikke? Men tingen er at .. jeg føler ikke at det er vits i å prøve ting jeg ikke tror på. Og jeg vil ikke at livet mitt skal dikteres av vestibulitten. Så da er jeg heller sta! 😛

        Dessuten har jeg jo flere ganger opplevd hvor bra jeg kan bli bare med fysioterapi og kremer. Det er også denne metoden jeg tror på, så det er foreløpig den jeg holder meg til. For meg gir det veldig mening å numme de oversensitive smertenervene med kremer, og tilføre ekstra blodsirkulasjon med øvelser.

        Det betyr selvfølgelig ikke at du ikke ble bra av å faktisk slutte med p-piller! Som sagt, føler du det funker så tror jeg også det har en viss effekt i seg selv. 🙂 Og det naturlige for kroppen er jo å ikke ha ekstra hormontilførsel.

        Jeg er kjempeglad på dine vegne for at du har kommet deg til et punkt hvor det bare svir litt. 🙂 Fortsett å jobbe!

        (Å slutte med p-piller, men bruke østrogenkrem gir heller ikke mening for meg forresten. Enten tilfører du mer hormoner, eller så slutter du. Kan jo ikke være sånn at piller er verre enn kremer, når begge inneholder østrogen?)

      • Er helt enig med deg i alt det med å ikke ville redusere livskvaliteten pga vestibulitten! Er noe av grunnen til at jeg ikke har testet ut å slutte med p-piller før nå 🙂 og jeg vil heller ikke bli gravid, så her brukes det kondom. Men det blir jo bare for en prøveperiode – hvis det ikke får større effekt så begynner jeg igjen 🙂

        Og har også hørt om lavkarbo og å kutte ut sukker, noe jeg aldri kommer til å prøve.. Syns det var stor nok oppofrelse å kutte ut bruken av string, og dette var mer pga uvi enn vestibulitt 🙂

  3. Hei! Jeg var hos legen i går og fikk diagnosen, og har nå lest alle innleggene dine…. først gråt jeg, men nå er jeg fast bestemt på at dette skal gå bra. På fredag skal jeg snakke med kjæresten min om det for første gang… jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem. Jeg vet han kommer til å tenke mye på det, men jeg vet ikke hvor stort problem det blir for han. Jeg tror ikke jeg er like ille som det er beskrevet her på blogger; jeg kan ha sex én gang hver gang kjæresten min og jeg møtes, deretter resten av helgen Gjør det vondt. Og dusje, og tisse, alt Gjør vondt… det gir meg håp om rask bedring, men også et stort potensial for forverring, når jeg vet hvor ille det kan bli. Hadde satt stor pris på et innlegg om hvordan kommunisere med kjæresten.

    • Jeg skal prøve å skrive et innlegg i løpet av dagen på hvordan man skal snakke med kjæresten sin om dette. Jeg forstår veldig godt at dette kan være vanskelig! Samtidig har jeg aldri hørt om en jente med vestibulitt som har en kjæreste som ikke er forståelsesfull! Noe som er ganske fantastisk. 🙂 Så dette skal vi klare sammen! 😉 Og det her kommer til å gå helt fint, det gjelder bare å finne den løsningen som passer for deg. Du klarer å ha litt sex, og da skal ikke veien være så altfor lang til forbedring! 🙂

  4. Så utrolig godt å høre at du så og si er helt frisk nå. Dette inspirerer meg veldig, og har lest dette innlegget og det andre med hun andre som hadde blitt bra, veldig mange ganger. Nå har jeg satt opp et samme type opplegg, og har hååååp. Jeg har kjøpt Weleda oljen som dere anbefaler. Det er Weleda perineum massasje olje, sant? Du er sikker på at det er greit å bruke, selv om man ikke er gravid? Når jeg googler den + vestibulitt kommer det bare din bloggpost opp, så synes det er rart at ingen andre skriver om det. Det høres veldig logisk ut at man skal styrker mellomkjøttet og gjør det mer elastisk! Jeg skal prøve den for første gang i kveld:-) så lurte jeg på dette med e-vitamin. Når du skriver at du har tatt den oralt, er det kapsler du tar da? Og har du prøvd og ta oljen inni nedentil , slik hun andre anbefalte? Og finnes det noe e-vitamin olje som man bruker der nede?

    Gratulererer igjen for vellykket prosjekt med å bli frisk! Jeg er veldig stolt av deg, og du inspirerer veldig. Nå gleder jeg meg til å få samme effekt! 🙂

    • Hei! Beklager for sent svar. Weleda-oljen er nok et litt “eksperimentelt” behandlingsmiddel for nettopp vestibulitt, men det er ikke noe galt i å smøre en olje på dåsa 🙂 Jeg har nevnt at jeg har brukt denne oljen blant annet til fysioen min, og hun syntes også at det gav mening, selv om hun ikke hadde hørt om det før. 🙂 Jeg synes den føles veldig god mot huden også, så ser absolutt ikke skaden i det. Når jeg tar E-vitamin er det kapsler man får på apoteket ja! Disse har en olje inni seg som man kan klemme ut hvis man skviser kapselen veldig hardt. Den prøvde jeg også å smøre på av og til. Men advarsel: Den lukter alt annet enn godt… Vet ikke om noen annen e-vitaminolje som man kan smøre nedentil, men slik jeg forsto det er det litt E-vitamin i weleda-oljen? Lykke til! Håper å høre fra deg om hvordan det går.

Leave a Reply

