Oppdatering!

Jeg er nå altså godt i gang med min andre behandlingsperiode hos Mensendieck. Vi jobber igjen med pusteøvelser, sitteøvelser, ståøvelser, gåøvelser, alle mulige øvelser for å få meg til å bruke kroppen mest hensiktsmessig slik at de riktige musklene spenner til riktig tid, og de andre musklene får avspenning.

Sviingen kommer og går litt. Foreløpig har jeg det jeg liker å kalle “startvansker” under sex, altså det er litt vondt og trangt å komme i gang. Under sex går det ekstremt mye bedre enn før, til tross for at jeg fortsatt kjenner at jeg er litt anspent innvendig. Etterpå ligger sviingen på en 2er, på en skala fra 1 til 10, hvor 10 er ulidelig smerte. Dette er stor fremgang for meg.

De gangene det går bra å ha sex liker jeg også å fortelle kjæresten min hvor bra det gikk, at det kanskje aldri har vært så bra før. Da gir jeg ham litt glede ved å føle at det ikke bare er håpløst å ha sex med meg, i tillegg til at jeg skaper en positiv stemning og assosiasjon som kan brukes neste gang vi vil være intime. Minnene fra oralsex er også alltid bra å bruke, for de er fullstendig smertefrie for meg! Da kan man fokusere kun på den gode følelsen og forvente det samme neste gang man har sex. 

Jeg skulle egentlig ha dratt tilbake til gynekologen etter min første behandling hos Mensendieck, men jeg tror jeg dropper det. Jeg føler såpass fremgang, for ikke å snakke om forståelse, når jeg går til Mensendieck, at jeg føler ikke det vil gi meg noe å gå til en gynekolog som trykker på de stedene jeg har vondt bare for å konstatere at jeg har vondt. Har enda ikke opplevd at noen av de gynekologene jeg har gått til har forstått meg helt enda, de ser på oss alle som litt for like, tror jeg.

I mitt hode har vi alle våre forskjellige grunner til at vi har denne tilstanden. I tillegg har vi det i vidt forskjellig grad, noen har vondt når de går, noen kan ikke ha sex, og noen har bare sykt vondt etterpå. Vi er ikke like, men det betyr ikke at vi ikke kan hjelpe hverandre. 🙂 

Ha en fin dag! Jeg skal prøve å oppdatere igjen om ikke FOR lenge. ❤

Leave a Reply

