Dag 1 Mensendieck

8f50b5422bf22e5a6e09bf6863bf388e

Dro til Mensendieck på Høgskolen i Oslo i dag.

Første dag skulle egentlig være en undersøkelse, men det endte med at jeg og fysioterapauten bare satt og snakket hele timen. Jeg snakket om alt jeg har tenkt på de siste to ukene, om hvorfor jeg har fått vestibulitt, hvordan det har påvirket meg i livet, hva jeg har gjort for å gjøre det verre, hva jeg har gjort for å gjøre det bedre. Det var deilig å få sitte å snakke med noen og bare snakke om seg selv og sitt problem – sammenhengende og lenge. Som mange vet er ikke dette alltid like lett med venninner. Det finnes liksom en uskreven lov om hvor lenge du har lov til å snakke om deg selv, og underveis må du iallefall tillate at de kommer med sine historier. Som jo ofte kan være bra! Men av og til har man bare behov for å få alt sitt ut også.

Derfor har jeg ikke så mye å rapportere tilbake om, med tanke på behandlingsplan og øvelser, fordi vi kom rett og slett aldri dit.

Også har jeg fått en ny venn. En jente med en egen vestibulittblogg (hun som inspirerte meg til å starte en) tok kontakt over mail. Jeg har hatt et skikkelig behov for å snakke med noen andre som har samme problem faktisk, så det var utrolig deilig! Derfor vil jeg oppmuntre den som kanskje en dag leser denne bloggen til også å ta kontakt, enten på mail eller i kommentarfelt, så vi bare kan snakke litt sammen. Det verste er å føle seg alene i dette her, det gjør det bare så vanvittig mye mer urettferdig.

Leave a Reply

